• Środa, 24 kwietnia 2024

7 Sposoby postępowania z wrażliwością dziąseł

Masz spuchnięte, podrażnione lub bolesne dziąsła? Czy dziąsła krwawią lub stają się bolesne podczas szczotkowania lub nitkowania zębów?

Jeśli tak, to niestety cierpisz na nadwrażliwość dziąseł. Nadwrażliwość i bolesność dziąseł jest jednym z najczęstszych, aczkolwiek ignorowanych problemów zdrowotnych zębów. Ból związany z nadwrażliwością dziąseł może trwać od kilku minut do kilku dni, a nawet miesięcy. Choroby dziąseł, zła higiena jamy ustnej, niezdrowe nawyki i stresująca rutyna są prawdopodobną przyczyną tej choroby zębów i podczas gdy lekka nadwrażliwość jest często ignorowana, poważna nadwrażliwość dziąseł wymaga poważnego leczenia i zmiany stylu życia.

Z mniej krytycznymi problemami z dziąsłami można sobie poradzić w domu, ale w przypadku poważnej przyczyny podstawowej lub związanych z nią chorób, najlepiej jest udać się do dentysty.

Oto 7 sposobów walki z nieprzyjemnymi bólami i utrzymania zdrowych dziąseł:

1. Dbaj o higienę jamy ustnej: 1.

Twoja mama pewnie już nie przypomina ci o szczotkowaniu i nitkowaniu zębów, więc zacząłeś zaniedbywać swoją higienę jamy ustnej. Ale jeśli naprawdę chcesz chronić swoje dziąsła i zadbać o to, aby nie stały się one wrażliwe, ważne jest, aby na dłuższą metę wypracować zdrowe nawyki.

Szczotkuj zęby dwa razy dziennie miękką szczoteczką z włosiem. Zapytaj swojego dentystę o najlepszą technikę i pamiętaj, że nadmierne lub energiczne szczotkowanie może pogorszyć ten stan. Przynajmniej raz dziennie myj zęby nitką dentystyczną. Świetnym zwyczajem jest również stosowanie antyseptycznego płynu do płukania jamy ustnej po każdym posiłku, ponieważ łagodzi on podrażnione dziąsła i zabija bakterie.

2. Powiedz "nie" paleniu.

Palenie to zły nawyk, który jest szkodliwy nie tylko dla płuc, ale dla całego organizmu, a zwłaszcza dla zębów. Palenie nie tylko zmienia je w paskudny odcień żółci, ale także wpływa na dziąsła. Jeśli jesteś palaczem, rzuć palenie, aby na dobre pozbyć się nadwrażliwości dziąseł.

3. Pij wodę po posiłkach

Tak proste, jak może się wydawać, picie wody jest dobrym sposobem na umycie resztek jedzenia w ustach lub zębach - plus dodatkowe nawodnienie jest zawsze dobrą rzeczą!

4. Jedz jedzenie bogate w witaminę C

Witamina C jest twoim najlepszym przyjacielem dziąseł. Wzmacnia je i sprawia, że wrażliwość staje się nietknięta. Spróbuj zwiększyć spożycie owoców cytrusowych takich jak pomarańcza, kiwi, grejpfrut i cytryna, ponieważ są one bogate w witaminę C. Warzywa takie jak brokuły, kalafior, brukselka i papryka są również doskonałym źródłem witaminy C. Dorosły człowiek musi spożywać 65-90 mg witaminy C codziennie.

5. Unikaj stresu

Stresujące prace i rutyny mogą mieć wpływ zarówno na Twoje zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Stosunek między stresem i wrażliwością dziąseł może wydawać się dziwny niektóre ale ty obserwujesz szybką poprawę w twój gumowym stanie jeżeli ty zarządzasz twój sen wzorcami, ćwiczysz codziennie, jesteś szczęśliwy i bierzesz pigułkę schładzania.

6. Przyjmuj leki bez recepty na lekki stres

Łagodna wrażliwość dziąseł i bolesność można leczyć także niektórymi lekami dostępnymi bez recepty. Przed użyciem należy jednak zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania leków. Żele doustne i środki przeciwbólowe mogą w pewnym stopniu pomóc złagodzić wrażliwość dziąseł. Mogą one obejmować: Anbesol, Orajel, Chloraseptyk i Xylokaina.

7. Odwiedź dentystę

Jeśli bolesność się nie poprawi, natychmiast umów się z dentystą z Prairieville. Pomijając długotrwałą wrażliwość dziąseł, możesz pogorszyć ten stan i być narażona na inne choroby dziąseł. Dentysta przeanalizuje przyczyny, zdiagnozuje chorobę, przepisze leki i zaproponuje leczenie, które pomoże Ci przezwyciężyć problem.